"Nieuw evenwicht in geesteswetenschappelijk uitgeven", zo staat het op onze hoofdpagina. Natuurlijk is dit meer dan lege marketingkretologie. Het Equilibris concept beoogt precies dat: het verschuiven van de balans van de uitgeefbeslissing. Met als criterium niet langer grootte van de doelgroep, ofwel een lucratieve verkoopprognose, maar de kwaliteit van een werk. Of het nu gaat om een monografie, congresbundel of bibliografieën en catalogi (ook over zeer specialistische onderwerpen), wij geloven er steevast in dat ons dat lukt.

Kort samengevat betekent het Equilibris uitgeefconcept het volgende:

  1. Equilibris uitgaven zijn verkrijgbaar via wetenschappelijke bibliotheken alsmede bij 30.000 boekhandels over de gehele wereld.
  2. De klant beslist of hij/zij een mooi gebonden hardcover, paperback of zelfs een digitale versie van het boek wil.
  3. Digitalisering betekent dat bibliotheken - waar dan ook - inzage kunnen bieden in Equilibris uitgaven.
  4. Wij zorgen voor wereldwijde PR & distributie.
  5. Equilibris uitgaven zijn nooit uit druk.
  6. … dat betekent ook géén ramsj, nooit
  7. dus het is nog milieuvriendelijk ook.

Wij zijn ervan overtuigd dat wetenschappelijk uitgeven niet draait om het 'exploiteren van content', maar om dienstverlening aan de academische gemeenschap: een Nieuw Evenwicht in Geesteswetenschappelijk Uitgeven.

En als u daar meer over wil weten kunt u contact met mij opnemen via info@equilibris.nl, of op telefoonnummer +31 (0)412-495 185.

Austen Dorresteyn
Uitgever

Equilibris Publishing